Sammen om vores mad

Det er vigtigt for os, at du har en god oplevelse med vores opskrifter, så du får lyst til at bruge dem igen. Derfor gør vi meget for, at der er sammenhæng mellem opskriftens anvisninger og det resultat, som du får hjemme i dit eget køkken.  

Alle vores opskrifter er udviklet med fokus på smagsoplevelsen og fremgangsmåden, som skal være så ligetil som muligt. I hverdagsopskrifterne er der ikke brugt unødvendige råvarer, og energien i opskrifterne er beregnet, så du kan se energifordelingen.

 

æble og gryde

OPSKRIFTER

Sund hverdagsmad

Opskrifterne har en fedtenergiprocent på maks. 32-33 procent og et energiindhold pr. person på maks. 2500 kJ eller 595 kcal. Fx 
Kalvecuvette med tunsovs og grønne bønner (foto til højre). Neden for får du 4 eksempler på sund hverdagsmad.

Efteraars Stroganoff med graeskar

OPSKRIFTER

Retter med sæsonens råvarer

Efterår er høsttid. Det bugner med saftig frugt og sprøde grøntsager, som kan bruges i mange af vores lækre retter.

Prøv fx Efterårs Stroganoff med græskar og kartoffelmos som er vist på billedet.

 

GUIDE

Madpakker

Brug rester fra middagsmaden i madpakken.

Det er både sundt, lækkert og billigt, og der er stort set ingen begrænsninger for, hvad der kan bruges i madpakken.